Sztereotípia?!

Arra gondoltam, ma az emberek fejében lévő, a görögökről alkotott képről, vagyis a sztereotípiákról fogok írni, mégpedig az én tükrömön keresztül! (mellesleg megjegyezném, a szereotípia szó görög eredetű… )

Ha most a zárójelben lévő mondatról a “Bazi nagy görög lagzi” című film jutott eszedbe, egy rugóra jár az agyunk!!! :)És ha megkérdeznéd, hogy igaz-e, hogy ezt sokszor hangoztatják, a válaszom egyértelműen: IGEN!!!! Tényleg mindnen szóba bele tudják magyarázni, hogy miért görög eredetű.(bár tény, hogy nagyon sok szó tényleg az, de talán mégsem mindegyik, nem igaz?! Mindenesetre külföldi szemmel ez nagyon mókás tud lenni.) Egy kis alátámasztás az előző állításomnak:

Ha már a görög szavaknál tartunk, meg kell említenem, hogy nem csak a görög eredetű szavakat hangoztatják, hanem a görögök által feltalált, kitalált és minden/mindenki ami/akik a görögökhöz vezethetőek vissza. Hogy érthetőbb legyek, kezdjük a demokráciával! 🙂 Azért ezzel,mert kb. heti rendszerességgel hallom azt, hogy: “Nálunk már rég demokrácia volt,amikor ti még csak a fáról jöttetek le”…. Imádják ezt hangoztatni és közben elégedetten mosolyognak, körülbelül minden külföldivel való politikai diskurzusba legalább egyszer beleszövik. A politika az egyik kedvenc témájuk! Bátran állítom, ha valaki egyszer elakad a beszélgetésben egy göröggel,(ami szinte lehetetlen!) nyugodtan dobja be ezt a jolly jokert. Ettől kezdve nehéz lesz majd elszabadulni! 🙂 De azért csak óvatosan, mert nagyon bele tudják magukat élni, láttam én már komoly vitákat kialakulni jóbarátok között. Szerencsére, amilyen hirtelen haragúak, olyan hamar le is nyugodnak. Sokszor úgy tudnak egymással pörölni, mintha halálos ellenségek lennének, de mégis 5-10 perc múlva,mintha mi sem történt volna, megy minden tovább.

Általánosságba véve nagyon temperametumosak és nagyon hangosak, ami először számomra elég ilyesztő volt, főleg, hogy nem értettem mi a vita tárgya…(it’s all greek to me!!! :p) Az első évem során sokszor tettem fel azt a kérdést, hogy” mi történt?”  “mi a vita tárgya?” -amire a legtöbbször az volt a válasz, hogy: “semmi! csak beszélgetnek….” és tényleg…

Kezdek hozzászokni, de azt hiszem már megszeretni ezt a tulajdonságukat nehezebb lesz számomra! Főleg az idősebb nőknél és a lányoknál, mivel ők olyan magasra emelik a hangjukat, hogy sipítozó madarakra emlékesztetnek.Fülsüketítő! Ha ilyet látsz, menekülj!!!

Ma a legelterjedtebb sztereotípiával, a görögök  lustaságával zárok. Hol is kezdjem?! Igaz is, meg nem is. Minden nézőpont kérdése. Magyar szemmel mikor kijöttem én is úgy gondoltam, hogy lusták, de ez mára már megváltozott! Ma már inkább azt mondanám, hogy más a tempójuk, ami abból adódik, hogy teljesen másképp látják a világot, mint a legtöbb magyar.
Egy személyes példával szemléltetem a különbséget: amikor elkezdtem itt dolgozni, mivel kezdtem a napomat? hát munkával… nyilván, nem?! Viszont nagyon bosszantott, hogy a “lusta görögök”  kávézgatnak,mikor vár minket egy csomó meló és ez csak engem érdekel!!! Eddig úgy gondoltam, ha készen vagyok az adott feladattal és van időm, majd akkor kávézok.Ez a normális, nem? Hiszen csak dolgozni járok be és azért is kapom a pénzemet. Eleinte arra gondoltam, hogy tesztelnek és külön élvezik, hogy az újonc  dolgozik helyettük is.( szállodai gyakrolaton már voltam ezelőtt egy görög szállodában,ahol rendesen kihasználtak minket diákokat, mivel tudták, hogy szükségünk van a gyakorlatot igazoló papírra.Viszont itt nem diák vagyok! Igaz, hogy új, de ez akkor sem fair!!!) Lassanként én is elkezdtem velük reggel kávézni. Mit ne mondjak, tényleg nem rossz így kezdeni, de  a fejembe akkor is folyamatosan az zakatolt, hogy de a munka nem megy… és mi lesz,ha betoppan a főnök és így talál minket?! Erre a kollégám úgy válaszolt akkor, hogy a mai napig nem felejtem!!! ” Ez a baj veletek(nem görögökkel) ti úgy dolgoztok, mint a robotok! Hajnalban keltek, késő este értek haza, mire hazaértek, már fáradtak vagytok és szép lassan eltelik az életetek, anélkül, hogy élveztétek volna!! Ti azért éltek, hogy dolgozzatok! Mi azért dolgozunk, hogy éljünk!!! Ha  a főnök meg bejön, nem fog mondani semmit! Mindenkinek jár  egy kávé!! Neki is érdeke, hogy jól érezzük magunkat a munkahelyünkön!

Azóta is együtt kávézunk reggelenként……

A blogon megjelent bejegyzések másolása illetve felhasználása kizárólag a szerző engedélyével történhet.

Leave a comment